Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

"Αθάνατη Αγαπημένη"


.
Ιδιόχειρο γράμμα του Μπετόβεν προς την " Αθάνατη Αγαπημένη " του.
«Αθάνατη αγαπημένη» είναι το όνομα που έδωσε ο συνθέτης σ΄ένα άγνωστο γυναικείο πρόσωπο σε τρεις πολυσυζητημένες ερωτικές επιστολές του. Απευθύνεται σε μια ανώνυμη γυναίκα και μαρτυρά μια έντονη ερωτική σχέση. Έχουν ακουστεί διάφορα ονόματα για την ταυτότητά της ...
Γράφτηκε πιθανότητα τον Ιούλιο του 1812....









 <<6 Ιουλίου, Πρωί      

" Άγγελέ μου, Όλα μου, Εαυτέ μου – μόνο λίγα λόγια σήμερα και αυτά με μολύβι ( το δικό σου) , αύριο τελικά θα λυθεί το θέμα της διαμονής μου . Πόσο δυσάρεστα χάνεται ο χρόνος όταν συμβαίνουν αυτά γιατί πρέπει να έχει κανείς βαθιά θλίψη , όταν μιλάει η Ανάγκη;
Μόνο με θυσίες μπορεί η Αγάπη να νικήσει , ίσως με το να μην απαιτούμε τα Πάντα. Μπορείς να αλλάξεις αυτό , δηλαδή ότι εσύ δεν είσαι ολότελα δική μου και εγώ δεν είμαι ολότελα δικός σου;
Ω θεέ μου , ας κοιτάξουμε τη Φύση την ομορφιά της και ας συνθέσουμε τη μουσική στο μυαλό μας του αναπόφευκτου..
Η αγάπη απαιτεί τα πάντα , και αυτό είναι αρκετά σωστό, και αυτό ισχύει για μένα και για σένα , για σένα και για μένα , μόνο που Εσύ ξεχνάς τόσο εύκολα ότι εγώ Ζω για σένα και για μένα, εκεί που θα παρατηρήσεις , όταν θα είμαστε ενωμένοι αυτό το πόνο το δυσβάσταχτο που έχω να είναι τόσο μικρός όσο και εγώ θα έπρεπε..
Πιθανά θα έπρεπε να συναντηθούμε σύντομα, σήμερα με το γράμμα δεν μπορώ να σου μεταδώσω αυτά που έχω μέσα μου τα οποία κατά την διάρκεια των ημερών που πέρασαν έβγαλα πολλά συμπεράσματα για τη Ζωή μου- καλύτερα να σου τα πω εκεί όπου οι καρδιές μας θα είναι κοντά η μια στην άλλη.
Η καρδιά μου είναι πλημμυρισμένη … τι να πω παραπάνω ... υπάρχουν στιγμές που ανακαλύπτω ότι η Ομιλία δεν έχει καθόλου σημασία…
Φως μου , μείνε ο αληθινός και μοναδικός μου θησαυρός, τα πάντα μου , όπως Εγώ για Εσένα. Τα υπόλοιπα αυτά που ορίζει ο θεός για εμάς θα περιμένουμε το μερίδιο μας...
Πάντα δικός σου.
Πάντα δική μου
Πάντα εμείς.

Πιστός
Λούντβιχ >>

Μετά τον θάνατο του Μπετόβεν το 1827, η επιστολή ανακαλύφθηκε ανάμεσα στα ιδιωτικά του έγγραφα γεγονός που μαρτυρά ότι, είτε δεν απεστάλη ποτέ, είτε του επεστράφη από την αποδέκτρια.

[το βίντεο είναι η σκηνή της ανάγνωσης του γράμματος, από την ταινία "Immortal Beloved" (1994) με τον  Gary Oldman στο ρόλο του  Beethoven...]



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου